Omahoito - Marevan asiakkaille

Tarjoamme Marevan-asiakkaille mahdollisuuden sähköiseen asiointiin. Asiakas ja hoitaja sopivat yhteistyössä sähköiseen asiointiin siirtymisestä palveluun soveltuvien asiakkaiden kanssa.

Digitaalinen Omahoito tarjoaa kansalaisille mahdollisuuden liittyä hoitotiimiin. Siihen kuuluvat lääkäri, hoitaja ja kansalainen itse. Lääkäri ja hoitaja tukevat omalla ammattitaidollaan kansalaista oman terveyden ja sairauden hallinnassa. Ammattilainen osallistuu tiimin toimintaan helposti Effican työpöydällä.

Potilas ja hoitaja sopivat yhteistyössä sähköiseen asiointiin siirtymisestä palveluun soveltuvien potilaiden kanssa.

Sähköinen asiointi soveltuu kiireettömään hoitoon asiakkaiden itsehoidon tueksi.

Hyödyt:

  • palveluun soveltuvilla Marevan-asiakkailla on mahdollisuus tarkistaa omat INR-arvonsa ja lääkeannoksensa, lääkelistansa sekä rokotustietonsa sähköisen palvelun kautta ympäri vuorokauden
  • asiakkaan ei tarvitse jonottaa puhelimessa
  • asiakkaan vastuu omasta hoidostaan lisääntyy
  • asiakkaan asiointi terveydenhuollossa muuttuu sujuvammaksi

Verkkopalvelun kautta välitettävät viestit ovat tietoturvallisesti suojattuja, eivätkä asiaankuulumattomat voi lukea, kopioida tai muuttaa niitä.

Mitä palvelun käyttö edellyttää?

  1. Asiakkaalla on henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne sekä internet-yhteys.
  2. Asiakkaalla on riittävä osaaminen sähköiseen asiointiin.  
  3. Marevan-asiakkaan on allekirjoitettava palvelua koskeva eOmahoitosopimus, jonka asiakas jättää henkilökohtaisesti oman terveysaseman vastaanotolle, jossa tarkistetaan, että kaikki tarvittavat tiedot on kirjattu sopimuslomakkeeseen. Sopimuslomakkeita saa terveysasemilta ja omalta vastaanotolta.