Soite ➔ Viestintä ➔
Tiedote 17.2.2020
Soite parantaa lapsiperheiden yhteydensaantia uudella puhelinlinjalla ja sähköisellä Apu-Napilla
Keski-Pohjanmaan sosiaali- ja terveyspalvelukuntayhtymä Soite uudistaa yhteydenottokanaviaan ja avaa oman puhelinlinjan lapsiperheiden palveluohjaukseen. Samalla myös verkkosivuilla otetaan käyttöön ”Apu-Nappi”, jonka kautta voi pyytää apua perheessä oleviin ongelmiin.
Soite avaa maanantaina 17.2.2020 uuden matalan kynnyksen palvelun, lapsiperheiden palveluohjauksen, joka auttaa lapsiperheitä löytämään oikeanlaista tukea. Asiakas voi ottaa yhteyttä lapsiperheiden palveluohjaukseen joko puhelimit-se tai verkkosivuilta löytyvän ”Apu-Napin” kautta.
- on huoli jostakin perheeseen liittyvästä asiasta, muttei tiedä mihin ottaa yhteyttä
- toivoo tukea kasvatukseen tai parisuhteeseen liittyen
- on huoli alaikäisen käytöksestä tai mielialasta
- on huoli omasta jaksamisesta vanhempana
Palveluohjaus mahdollistaa sen, että asiakkaan ei tarvitse tietää, mistä palvelusta juuri hänen perheensä hyötyisi, vaan ammattilaiset selvittävät sen hänen puolestaan.
Myös ammattilaiset, esim. varhaiskasvatuksesta tai koulusta, voivat ottaa yhteyttä lapsiperheiden palveluohjaukseen. Palveluohjaus tarjoaa ohjausta ja neuvontaa lapsiperheille suunnatuista palveluista, vastaanottaa ensiyhteydenotot Kokkolan perheneuvolaan sekä järjestää Lapset puheeksi -neuvonpitoja ja verkostotapaamisia perheen tueksi.
Lapsiperheiden palveluohjauksen puhelinlinja ja Apu-Nappi
Lapsiperheiden palveluohjaus on tavoitettavissa puhelimitse maanantaisin, torstaisin ja perjantaisin klo 8-12 sekä tiistai-sin ja keskiviikkoisin klo 12-16 numerossa 06 826 3011.
Apu-Nappi on sähköinen yhteydenottokanava Soiten verkkosivuilla ja se on käytettävissä 24/7. Yhteydenottoihin vastaa-vat sosiaalialan ammattilaiset 1-3 arkipäivän kuluessa. Apu-Nappi löytyy sivulta Lapsiperheiden palveluohjaus.